הבלוג לאנשים שאוהבים יין

כרם לפני זמירה נימרוד כהן

מהי זמירה ולמה היא חשובה?

WINE BLOGGER

רבים היקבים שמדברים על בציר, החלק האחרון של הגידול ותחילתו של שלב הייצור. אבל האם ידעתם שהזמירה - השלב שפותח את מחזור החיים של הגפן לאורך השנה היא למעשה אחד הדברים הקריטיים ביותר באיכות וכמות היין שנבצור.

זמירה  היא גיזום של ענפי הזמורה מהגפן ועיצוב שלהם באופן שיאפשר לבלוב אחיד ואיכות וכמויות של ענבים בבציר. אנחנו מבצעים את הזמירה פעם בשנה באמצע החורף. העיתוי לזמירה נבחר בקפידה, הגפן כחלק ממחזור החיים שלה עומדת בשלכת בסתיו  ובתחילת  החורף נכנסת למעין תרדמת.  לפני שמתחילים לזמור  היא  צריכה לספוג מספיק שעות בהן הטמפרטורה הייתה מתחת ל7 מעלות צלזיוס בכרמים  – מה שנקרא בעגה המקצועית מנות קור.    

כרם לפני זמירה נימרוד כהן

לאחר שהכרם ספגה מספיק מנות קור – אנו נכנסים לזמירה בכרמים שלנו בכל צפון רמת הגולן. מלבד העיתוי של תחילת הזמירה , אסור לנו להתעכב איתה יותר מדי אנחנו צריכים להספיק לזמור הכל לפני תחילתו של האביב. זאת כיוון שהגפן מרגישה את הטמפרטורה עולה  באדמה ומתעוררת מהתרדמת שלה ואז חל הלבלוב. ואנו רוצים להגיע לעונת הלבלוב  והאביב רק כאשר הכרמים מוכנים לכך. 

לכל זן ענבים יש את צורת הזמירה המותאמת לו בכרם אנחנו זומרים כל זן בצורה שתטיב עימו ותפיק את המירב מכל זן וזן בפני עצמו. הזמירה של הנביולו תהיה שונה בתכלית מהזמירה של קברנה סוביניון או מרלו. וכך גם ביינות הלבנ ים- הזמירה של השרדונה , תהיה שונה בתכלית מזו של הריזלינג או הויונייה.  הכל תלוי בהחלטות של אדם היינן וישי הכורם. 

את הזמירה מבצעים רק פועלים מנוסים מאוד , זאת כיוון שהזמירה היא קריטית וחיתוך לא נכון של הגפן עלול לפגוע בכלל היבולים של עונת הבציר הבאה. לכן לא כל אחד יכול לזמור צריך לדעת בדיוק מה עושים וכיצד. 

 

זמורות בכרם עם ענבים נימקו

שתפו אותי

related