הבלוג לאנשים שאוהבים יין

פתיחת בקבוק נימרוד כהן

כיצד לשמור על בקבוק היין שלכם

WINE BLOGGER

בגדול וגם בקטן, כשאנחנו רוכשים בקבוק יין טוב במיוחד כזה המיועד להתיישנות ארוכה ישנם מספר צעדים שמומלץ לעשות על מנת לתת ליין את תנאי ההתיישנות האופטימליים. קבלו מספר כללי אצבע של "עשה" ו "אל תעשה" בכל הנוגע לאחסון יין

כשאנחנו מוציאים את מיטב כספנו על בקבוק יין טוב אנחנו רק בתחילת המסע עם בקבוק שיכול להשאר אצלנו מספר ימים, שבועות , חודשים או שנים. כידוע, לכל יין ישנו פוטנציאל התיישנות אחר שתלוי באופן עשייתו ולא מעט גם באופן האחסון שלו. גם אם אין ברשותכם מקרר יין חשוב לשמור על היין שהוא מוצר שרגיש מאוד לשינויים סביבתיים בתנאים הכי טובים עבורו, כדי שכשתחליטו לפתוח את הבקבוק תופתעו תמיד לטובה. 

 

כוס יין מסתובבת נימרוד כהן

נתחיל בבחירה של בקבוק היין, על מנת לאחסנו כראוי התחילו בקריאה של התווית האחורית והבנה האם היין אמור להתיישן  או מיועד לשתייה בטווח המיידי ( שנה, שנתיים , שלוש) ככלל אצבע , יינות שהתיישנו בחביות אמורים להתפתח בבקבוק ומיועדים ליישון , יינות שלא התיישנו בחביות אמורים לספק לקונה חווית שתייה מיידית ד. כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל אבל עם הזמן, ההכרות והניסיון שלכם בעולם היין תדעו להבדיל. 

לאחר שבחרתם את הבקבוק השלב הקריטי הבא הוא הדרך הביתה, אותנו מנחה משפט קבוע  בכל נסיעה לטיול יין או רכישת יינות- בקבוקי יין ותינוקות הם שני הדברים שאסור לשכוח במכונית. משפט מספיק מזעזע אך גם מספיק חזק על מנת להבין שיין שיישאר ברכב בחום הישראלי בהכרח יתקלקל. (במקרה הרע יותר גם יקפוץ לו הפקק ותמצאו את עצמכם מנקים את האוטו. ) לאחר שרכשתם יין כלל האצבע הראשון ולא משנה האם היין מיועד לשתייה מיידית או להתיישנות  כשנעים לכם נעים גם ליין. 

כלומר בטיול שלכם אל תשאירו את היין במכונית אלא קחו אותו חזרה לחדר בבית המלון או בצימר. ובמידה ואתם בדרך הביתה כאשר אתם עוזבים את האוטו להתרעננות בנקודה כלשהי קחו את שקית היין אתכם. 

הגעתם הביתה? ברוכים השבים! זה זמן ההכרעה – למקרר היין, לארון של הוויסקי , לארון או לשיש במטבח. וכאן למעשה מתחילה העבודה. 

יינות שמיועדים לשתייה מיידית – נשאיר בהישג יד והישג יין – בארון במטבח  או במתקן יינות פשוט, תמיד בשכיבה אלא אם מדובר בימים ספורים עד הצריכה ואז הבקבוק יכול גם לעמוד. במידה ומדובר במעל לשבוע עד מועד פתיחת הבקבוק השכיבו אותו. הסיבה?

פקק השעם שסוגר את הבקבוק צריך להמשיך ולהיות רטוב בצד של היין כאשר בקבוק היין עומד היין לא נוגע בפקק והוא מתייבש לאט, אבל בטוח.  המצב האידאלי לשמירה על היין שלכם הוא בשכיבה במקום חשוך וקריר. 

 

 

 

פתיחת בקבוק נימרוד כהן

יינות שמיועדים להתיישנות קצרת מועד מספר חודשים עד שנים בודדות ניתן לאחסן בשכיבה בארון בחדר הכי קריר בבית טיפ זהב מאיתנו החדר הכי קריר בבית יהיה זה בו המזגן פועל הכי הרבה שעות במהלך היום לרוב הסלון או פינת האוכל. זוכרים את כלל האצבע הראשון? כשנעים לכם , נעים ליין. 

יינות אדומים עם פוטנציאל התיישנות ארוך  – " יינות למתקדמים" הם יינות שנמליץ לרכוש עבורם מקרר יינות ישנם מקררים פשוטים יחסים שנותנים תמורה טובה למחיר ושיק אינסופי לכל נקודה בבית. במקררי יין נשמרת טמפרטורה קבועה שמאפשרת התבגרות נאותה של היין,  במקררים המתקדמים יותר ניתן אפילו לפצל את הטמפרטורה כך שיינות מסוימים יוכלו להנות בחלק אחד מטמפרטורה נמוכה  ובכך להאט את תהליך ההתבגרות של היין והיתר יהיו בטמפרטורה שתאפשר להם להתפתח אופטימלית בפרק הזמן הראוי לאותו היין ( מומלץ לשאול יקבים שוניםבהם את רוכשים יינות מתיישנים מה הוא חלון השתייה) . באמצעות מקררים אלו תוכלו ליישן את היין שלכם מבלי לחשוש, זאת בתנאי שתקפידו כמובן על הוראות היצרן. 

ומה עם היינות הלבנים? טוב ששאלתם אנחנו נמליץ במידה ואין ברשותכם מקרר יין לאחסן במקרר הביתי בשכיבה ולא בדלת, כיוון שהפתיחה והסגירה של המקרר משנה את הטמפרטורה ועשויה לפגום ביין במידה ודלת המקרר נשארת פתוחה לפרקי זמן ארוכים יחסית. כאשר תחליטו לפתוח את היין הוציאו אותו כרבע שעה לפני ההגשה ותנו לו לטפס לאט אבל בטוח לאזור ה8-12 מעלות וחילצו את הפקק. 

 

יינות קינוח – יינות מחוזקים בסגנון של פורט לדוגמא הם יינות שלא צריכים שמירה מיוחדת, בתהליך ההכנה שלהם הם סבלו מספיק וכעת, אחוז האלכוהול והסוכר הגבוה שומר עליהם את יינות הקינוח שלנו נמליץ לצרוך עד שנה מהפתיחה. 

ענבר נימרוד כהן

שתפו אותי

related